هزینه اتاق تمیز به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه اتاق تمیز

در صنعت‌های گوناگون از اتاق تمیز بسیار استفاده می‌شود. این اتاق بسیار کاربرد داشته و حتی می‌تواند ذرات بسیار کوچک را نیز تحت تاثیر قرار دهد. هزینه این اتاق متغیر بوده و حتی کارائی و اندازه‌های اتاق‌های تمیز با یکدیگر متفاوت است. در صنایع مختلفی از قبیل بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، علوم زیستی، داروسازی، صنایع هوا و فضا و ارتش از اتاق تمیز استفاده می‌شود.

از این اتاق به‌منظور کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا استفاده شده و کاربردهای دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال شما با این سیستم می‌توانید عوامل محیطی را از قبیل رطوبت، دما و فشار را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کرده و آن را ثبت کنید. اندازه‌گیری عوامل محیطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، برای همین با این اتاق می‌توانید به بهترین نحو آن را انجام دهید.

فیلترهای اتاق تمیز

فیلترهایی که در این اتاق وجود دارد مهم‌ترین نقش را ایفا کرده و حضور آن‌ها از اهمیت بسیار بالا است. این فیلترها با قدرت و کارایی خود قادرند ذرات معلق در هوا را فیلتر کرده و به تصفیه هوا به‌صورت کاملاً اصولی بپردازند. ذرات بزرگ‌تر از ۰.۳ میکرون توسط این فیلتر تصفیه‌شده و از خارج شدن داخل کلین روم ممانعت می‌کند. بهره‌گیری از این اتاق درحال‌حاضر در صنایع مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و وجود آن قابلیت‌های مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

شما می‌توانید به‌راحتی از متخصصان و افراد ماهر در این حیطه سوال کرده و اطلاعات کافی را در رابطه با اتاق تمیز یا اتاق توزین را به دست آورید. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با هزینه اتاق تمیز و سایر مطالب اساسی در مورد آن‌ نکاتی را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع گوناگون اتاق تمیز

 

کارایی و قابلیت هایی که اتاق تمیز ارائه می دهد، باعث شده مهندسین و متخصصان با طراحی های کاملا هوشمندانه انواع کلین روم را با کاربردهای مختلف در ابعاد گوناگون طراحی کنند. هزینه اتاق تمیز برحسب ابعاد و مواد به کار رفته در آن تعیین می شود چون در حالت کلی این اتاق از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و راه اندازی آن در صنایع مختلف روز به روز گسترده تر می‌شود.

طبق درجه بهداشت و میزان پاکیزگی محیط، این اتاق در انواع متفاوتی طبقه بندی می‌گردد. هر یک از اتاق ها بر اساس دستگاه های موجود و کاربردهای مختلف انواع متفاوتی داشته و هر کدام از آن یک مسئولیت بزرگ را بر عهده دارند‌. تمامی این اتاق ها بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و راه اندازی شده است.

بهره‌گیری از این اتاق تنها مختص به یک کشور نیست بلکه مناطق مختلف با در اختیار داشتن امکانات لازم، به برپا کردن و استفاده از این اتاق ها می پردازند.

در زمینه طراحی و توسعه اتاقهای تمیز وجود رایج‌ترین استاندارد یعنی فدرال E209 به طور کامل تثبیت شده که کلین رومهایی از این استاندارد حمایت و مراقبت می‌کند. کلین رومهایی بسیار باکیفیت بوده و جایگاه ویژه ای را از نظر بهداشتی بودن از آن خود کرده است.

هزینه اتاق تمیز

برای مقرون به صرفه بودن هزینه اتاق تمیز شما باید یک سری نکات را به خوبی در نظر بگیرید:

• نسبت به جنس و مبلغ مواد مورد استفاده در این اتاق آگاهی کامل داشته باشید.

• ابعاد و اندازه مورد نیاز برای صنعت خود را برای این اتاق در نظر بگیرید. چون به ازای افزایش متراژ این اتاق هزینه های اختصاصی برای آن نیز سیر صعودی پیدا میکند.
• پیش از طراحی و راه اندازی این اتاق در وهله اول خوبی در رابطه با مسائل و مشکلات مربوط به آن با یک مهندس یا متخصص که در این حوزه، فعالیت دارد مشورت کنید.

برای اینکه بتوانید با کاربردهای مختلف اتاق تمیز به طور کامل آشنایی پیدا کرده و به بهترین نحو گام بردارید، به شما پیشنهاد می کنیم از سایت اکیاس غافل نشوید. چون متخصصانی که در این تیم حضور دارند بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

انواع دوش هوا بیشتربخوانید

هزینه اتاق تمیز

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی هزینه کلین روم و انواع آن به صورت کامل دقیق پرداختیم. وجود این اتاق تنها مختص به حیطه خاصی نیست، بلکه در صنایع مختلف از آن استفاده شده و کاربردهای بسیار زیادی دارد.

نقشی که این اتاق در صنایع مختلف ایفا می‌کند، بسیار مهم بوده و باید به بهترین نحو اجرا گردد. برای کسب اطلاعات کافی و راه اندازی اتاق تمیز و آگاهی از هزینه این اتاق می توانید با پشتیبان های سایت اکیاس مشورت کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا