بنچ اتاق تمیز چیست؟

بنچ اتاق تمیز

نبود آلودگی در اتاق تمیز به‌ حدی اهمیت دارد که می‌توان گفت به واسطه تجهیزات مورد استفاده هیچ‌گونه آلودگی جذب نمی‌شود یا در صورت جذب در مدت زمان کوتاهی دفع می‌گردد. تجهیزات متفاوت و متنوعی با کارکردهای گوناگون در کلین روم وجود دارد که یکی از این تجهیزات بنچ اتاق تمیز نام گرفته است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که بنچ اتاق تمیز چیست؟ وجود خستگی در هر کاری بخصوص کار کردن در محیط حساس اتاق تمیز یک امر کاملا طبیعی است و صد البته افراد در هنگام خستگی باید استراحت کنند‌. در غیر این صورت اگر با خستگی و کلافگی مضاعف به کار خود ادامه دهند، آن کار با مشکل مواجه می‌شود.

در مورد طراحی اتاق تمیز بیشتر بخوانید

پس در هر کاری اختصاص دادن یک محیط و جایگاه برای استراحت کردن کارکنان این یک امر ضروری است. منظور از بنچ در کلین روم همان نیمکت و محل استراحت است که یک مانع بین رختکن و پیش ورود به حساب می‌آید.

بنچ اتاق تمیز

بنچ استیل اتاق تمیز چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

یکی از تجهیزاتی که همان‌ طوری در ابتدای متن به آن اشاره کردیم و در اتاق تمیز ضروری و لازم بوده، همین بنچ اتاق تمیز است. این بنچ اتاق تمیز در جنس‌های مختلفی تولید شده که برترین و مناسب‌ترین آن برای کلین روم از نوع استیلی آن است. شاید بپرسید که چرا این وسیله را با نام فارسی معرفی نمی‌کنند. باید بگوییم تمام تجهیزاتی که در اتاق تمیز وجود دارد، برحسب نام لاتین شناخته و اسم‌گذاری می‌شوند. برای همین این نیمکت با نام bench table شناخته‌ شده است.

بیشتر بخوانید | تجهیزات استیل اتاق تمیز

حالا برویم سراغ معرفی جنس استیل مهم‌ترین موضوعی که باید پیش‌ از خریدن تجهیزات کلینیک در نظر گرفته شود، این است که محصول خریداری شده در برابر عوامل مختلف محیطی مقاومت بالایی داشته باشد.

یکی از این عوامل رطوبت است. اگر بنچ های آهنی خریداری شود، به‌ مرور زمان دچار زنگ‌ زدگی شده و از بین می‌روند. اما استیل یک آلیاژ از آهن بوده و از کم‌تر از دو درصد کربن ساخته‌ شده و در نتیجه دچار  زنگ زدگی نمی‌شود. همچنین این نیکمت از جنس استیل از تجمع و انباشته شدن ذرات و میکروب ها ممانعت می کند

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا