بررسی اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد

بررسی اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد و ویژگی های آن

در بیشتر مواقع زمانی که اسم اتاق تمیز می آید خیلی از افراد اولین چیزی که به ذهن شان می رسد آزمایشگاه و بیمارستان ها می باشد ولی باید بدانید که اتاق تمیز در مکان ها و صنایع مختلف نیز کاربرد دارد. یکی از صنایع و یا بهتر بگویم مواردی که اتاق تمیز کاربرد دارد بازیابی هارد یا همان بازیابی اطلاعات می باشد.

در مواقعی که هارد هااز لحاظ فیزیکی آسیب می بیند یا در اثر ضربه خود را از دست می‌دهند و یا در اثر نوسان برق خراب میشوند و یا به دلیل ورود گرد و غبار به آنها نیاز به تعمیر دارند. و برای اینکه این تعمیر و بازیابی به درستی انجام شود باید عمل تعمیر در اتاق تمیز انجام شود.

بیشتر بخوانید | کاربرد اتاق تمیز 

اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد

ما در این مقاله قرار است که به بررسی این موضوع یعنی اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد بپردازیم. پس اگر شما هم مایل هستید که اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه داشته باشید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از کلین روم یا اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد

اگر بخواهیم خیلی کلی به این موضوع اشاره کنیم باید بگوییم که دلیل استفاده از کلین روم یا اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد و بازیابی اطلاعات جلوگیری از آسیب رسیدن به هد ها و پلاتر ها در زمان باز کردن هارد می باشد.

بیشتر بخوانید | کاربرد اتاق تمیز در تجهیزات پزشکی

به شکل کلی باید بگوییم که مهندسان بازیابی اطلاعات باید دیسک های سخت را باز کنند و از آسیب دیدن فیزیکی آنها محافظت کنند و قطعات بسیار ظریف را قبل از اینکه داده ها را بازیابی کنند تعمیر کنند.

اما اجزای هارد در داخل درایو های سخت در معرض ذرات گرد و غبار و سایر آلاینده ها می باشند این دلیل اصلی است که توصیه می شود یک متخصص بازیابی استخدام کنید که بتواند بازیابی هارد دیسک را به کمک کلین روم هارد انجام دهد.

استاندارد اتاق تمیز به چه صورت است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مزیت بازیابی هارد در اتاق تمیز

در قسمت قبلی مقاله در مورد دلایل استفاده از اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد دیسک یا همان باز یابی اطلاعات صحبت کردیم اکنون قصد داریم که بگوییم بازیابی هارد در اتاق تمیز چه مزیتی دارد.مزیت بازیابی هارد در اتاق تمیز کم بودن احتمال آسیب دیدن اجزای داخلی هارد دیسک در اتاق تمیز نسبت به باز کردن هارد دیسک در محیط خارج از اتاق تمیز می باشد.

اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد

نکته مهمی که در این مورد باید به شما بگوییم این است که زمانی که هارد دیسک در بیرون از کلین روم یا اتاق و تمیز باز میشود روی هد و پلاتر ها گردوغبار مینشیند  و این موضوع در زمان روشن بودن هارد می‌تواند بسیار خطرناک باشد چرا که وقتی هارد روشن میشود هد های مغناطیسی با سرعت بسیار زیاد روی پلاتر ها حرکت می کنند و به این صورت اگر گرد و غبار روی هد هاو پلاتر ها بنشیند هد روی پلاتر گیر خواهد کرد و گیر کردن هد روی پلاتر باعث می شود که هارد آسیب جدی ببیند و در بعضی از مواقع بازیابی اطلاعات سخت و حتی غیر ممکن باشد.

نتیجه گیری

در پایان این مقاله می توانیم به این نتیجه برسیم که اتاق تمیز در صنعت بازیابی هارد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که اگر در مکانی به جز اتاق تمیز اقدام به تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد کنیم ممکن است که به دلیل وجود گرد و غبار و نشستن آن روی هد و پلاتر امکان بازیابی اطلاعات وجود نداشته باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا