دلایل استفاده از استیل ضد زنگ اتاق تمیز چیست؟

دلایل استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

همانگونه که می دانید اتاق تمیز یا کلین روم یک محیط بسیار تمیز است، که باید فاقد گرد و غبار و ذرات معلق باشد. در این اتاق همه چیز باید تحت کنترل قرار بگیرد به همین دلیل مواد و متریال هایی که در این اتاق استفاده می شوند باید در این راستا باشند.

در اتاق تمیز از متریال های گوناگونی استفاده می شود یکی از متریال هایی که در قسمت های مختلف اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرد،استیل ضد زنگ است.اما اینکه چرا از این فلز استفاده می شود موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان دلایل استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز به آن پرداخته ایم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

مهمترین دلایل استفاده استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

همانگونه که در قسمت ابتدای مقاله گفتیم بیشتر تجهیزاتی که در اتاق تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرند جنس آنها از استیل ضد زنگ می باشد.اما شاید سوال پیش بیاد که دلیل یا دلایل استفاده از استیل ضد زنگ اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟ استفاده از این فلز در اتاق تمیز دلایل گوناگونی دارد که ما در ادامه به بررسی مهمترین دلایل می پردازیم.

بیشتر بخوانید | تجهیزات استیل اتاق تمیز

مقاومت بالا در برابر خوردگی

با توجه به اینکه محیط اتاق تمیز اغلب حفره های سطحی به منظور حفظ باکتری ها و آلاینده ها ایجاد میکند مقاومت متریال مصرفی در این محیط ها بسیار مهم و ضروری می باشد. مقاومت بالای استیل ضد زنگ باعث شده است که از این نوع فلز در اتاق تمیز استفاده شود. چرا که این فلز نسبت به اکثر اسیدها و قلیایی ها مقاوم می باشد و با توجه به همین ویژگی خطر خوردگی و ایجاد آلودگی بر روی آنها بسیار کم می باشد.

بیشتر بخوانید: اتاق تمیز داروسازی

تمیز کردن آسان

همانگونه که میدانید اتاق تمیز یک محیط بسیار تمیز می باشد و همواره باید از باکتری ها و گرد و غبار پاک شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز یا کلین روم سریع پاک شدن و تمیز شدن این فلز می باشد. این فلز به راحتی تمیز و ضدعفونی میشود بدون اینکه خاصیت و استحکام خود را در برابر خوردگی از دست بدهد.

این فلز به قدری راحت تمیز میشود که در بیشتر موارد با شیشه مقایسه می شود چرا که علی رغم اینکه هیچ منافذ وشکافی ندارد که باعث کثیفی یا ورود باکتری به آن شود، در بیشتر موارد می‌توان آن را با آب و صابون تمیز کرد و سپس آن را ضدعفونی نمود.

موارد استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

بعد از بررسی دلایل استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز یا کلین روم حالا بهتر است به موارد استفاده از این فلز در اتاق تمیز اشاره کنیم. در موارد مختلفی از استیل ضد زنگ اتاق تمیز استفاده می شود. مهمترین موارد استفاده از استیل ضد زنگ اتاق تمیز عبارتند از:

طراحی و اجرای اتاق تمیز چگونه انجام می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

موارد استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

میله پرده ها

همانگونه که میدانید پرده های صنعتی یا پرده های پی وی سی نقش مهمی در اتاق های تمیز دارند و برای نصب آنها باید از میله ای به عنوان نگهدارنده استفاده شود. با توجه به اینکه میله پرده در قسمت بالای اتاق تمیز نصب می شود امکان کثیف شدن آن وجود دارد به همین خاطر سعی می شود که از استیل ضد زنگ به این منظور استفاده شود.

تا در صورت نیاز به راحتی پاک شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از استیل ضد زنگ برای میله پرده اتاق تمیز سبک بودن این فلز می باشد.

سینک های اتاق تمیز

استیل ضد زنگ اتاق تمیز :در اتاق های تمیز بیمارستان ها و آزمایشگاه و غیره… معمولا از سینک استفاده می شود. با توجه به قدرت پاک شوندگی و ضدعفونی شدن استیل ضد زنگ یکی از گزینه های مناسب و یا بهتر است بگوییم بهترین گزینه برای سینک در اتاق تمیز استیل ضد زنگ می باشد.

شما می توانید به موارد استفاده از استیل ضد زنگ در اتاق تمیز کفشور های اتاق تمیز و نیمکت های اتاق تمیز را نیز اضافه کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله دلایل استفاده از استیل ضد زنگ اتاق تمیز را مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه این مقاله می توانیم به این نتیجه برسیم که با توجه به اینکه اتاق تمیز یا کلین روم  باید فاقد هرگونه گرد و غبار ریزگرد و میکروب باشد و از طرفی اتاق تمیز در اکثر موارد اتاقی است که در آن از مواد شیمیایی استفاده می شود پس باید فلزی را برای وسایل اتاق انتخاب کنیم که علاوه بر قدرت تمیز شوندگی بالا و آسان مقاومت بالایی در برابر خورده شدن داشته باشد. با توجه به ویژگی های استیل ضد زنگ این فلز می تواند بهترین گزینه برای اتاق تمیز باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا