تهویه هوا در اتاق تمیز چگونه است؟

تهویه هوا در اتاق تمیز چگونه است؟

یکی از مواردی که باید به‌ طور کاملاً حساب‌ شده در کلین روم وجود داشته باشد، سیستم تهویه هوا در اتاق تمیز است. این سیستم نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا کرده و نبود آن می‌تواند به‌ طور اتاق تمیز و عملیات‌هایی که در آن انجام می‌شود آسیب وارد کند.پس تهویه هوا در این محیط بسیار مهم بوده و باید با استفاده از ابزار و دستگاه‌های پیشرفته زیر نظر بهترین و ماهرترین متخصصان صورت بگیرد.

اما در حالت کلی دستگاه‌های تهویه به‌منظور پاک‌سازی محیط و رفع آلودگی به‌کارگرفته می‌شوند با این تفاوت که دستگاه تهویه اتاق تمیز از فیلتر های پرقدرت‌تری تشکیل‌شده و قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با تهویه های معمولی دارند.

بیشتر بخوانید | چرا به اتاق تمیز نیاز داریم؟

از این دستگاه در خانه، شرکت،کارخانجات و علی‌الخصوص اتاق تمیز به میزان قابل‌توجهی استفاده می‌شود. در واقع این وسیله با وجود یک سری امکانات و هواساز ، هوای قدیمی و آلوده را از بین برده و به‌ این‌ ترتیب رفته‌رفته کیفیت محیط را بهبود می‌بخشد. با وجود این دستگاه‌ها مشکلات ریوی در افراد کاهش‌یافته و آزمایشات اساسی در اتاق تمیز نیز به بهترین نحو انجام می‌گیرند.

برای اتاق تمیز تهویه های مختلفی با فیلترهای گوناگون طراحی‌شده که افراد برحسب متراژ اتاق تمیز و عملیات‌های مهمی که در آن قرار است اجرا شود، باید پس از مشورت با کارشناسان فروش بهترین تهویه هوا را خریداری کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت اکیاس رفته و از محصولات آن دیدن کنید. درنهایت برای این‌که بتوانید نسبت‌ به تهویه هوا در اتاق تمیز اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید | هواساز هایژنیک

اهمیت و کاربرد تهویه هوا در اتاق تمیز

درحال‌حاضر پیشرفت تکنولوژی و حضور متخصصان باعث شده که افراد در زمینه‌های مختلف شغلی و فعالیتی مانور داده و به موفقیت برسند. برای همین به مرور زمان سیستم‌های پرقدرت برای جلوگیری از آلودگی به مکان‌های حساس روی کار آمد که می‌توان به اتاق تمیز اشاره کرد.

درون اتاق تمیز قطعا می‌دانید تجهیزات و وسایل مختلفی وجود دارد که کارکردن با این تجهیزات کار سختی بوده و تنها افراد متخصص از پس این کار برمی‌آیند. دستگاه تهویه هوا در اتاق تمیز مهم تزین وسیله است. حالا این تهویه چه کاربردهایی دارد؟ قطعاً کاربردهای بسیار زیادی داشته اما ما در این قسمت به‌طور خلاصه‌وار به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

• پاک‌سازی محیط به‌ صورت کاملاً دقیق از وجود هرگونه باکتری، آلودگی و ذرات معلق

• تنظیم فشار، دما و رطوبت هوا به‌منظور انجام عملیات‌های مختلف

• بالا بردن کیفیت و راندمان تولید مواد شیمیایی و دارویی گوناگون

• ممانعت کردن از ابتلای کارکنان به مشکلات ریوی و تنفسی

چه عواملی کیفیت هوا در محیط را تحت تاثیر قرار می‌ دهد؟

عوامل مختلفی در هوا وجود دارد که می‌توانند به خودی خود شرایط آب‌وهوایی و حتی کیفیت آن را دچار تغییر و نوسان کنند‌. برای این‌که از این اتفاق به بهترین نحو جلوگیری شود، وجود تهویه هوا در اتاق تمیز بسیار اهمیت داشته و افراد نمی‌توانند در این زمینه کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهند. چون ممکن است به قیمت نابودی آزمایشات و مواد در حال تولید تمام شود.

اما به‌ طور کلی سه عامل تحت عنوان رطوبت نسبی، میزان ذرات موجود در هوا و دمای هوا شرایط محیط را تحت تاثیر قرار داده، اما با وجود تهویه های پرقدرت این عوامل که می‌توانند کیفیت هوا را مختل کنند، خنثی می‌شوند‌. در این قسمت این چند مورد را به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم

رطوبت نسبی

براساس آزمایشاتی که توسط متخصصان و کارشناسان انجام‌شده میزان فشار بخار آب در یک مکان یا محیط را رطوبت نسبی می‌گویند.

میزان ذرات موجود در هوا

این عامل به کانال‌کشی، در و پنجره‌های موجود در اتاق بستگی داشته که از طریق این فضا میزان متغیری از آلودگی وارد محیط می‌شود.

دما هوا

درجه‌حرارت یا همان گرمی یا سردی محیط، دمای هوا نام داشته و این عامل یعنی دمای هوا با قدرت خود می‌تواند به‌شدت شرایط محیطی را تحت تاثیر قرار دهد.

کلام آخر
همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به موضوع تهویه هوا در اتاق تمیز پرداختیم. قطعا به این نتیجه رسیدید که وجود این سیستم تهویه ای بسیار مهم بوده و نبود آن می‌تواند، روند کار را مختل کند. اما برای این‌که بتوانید نسبت‌ به انواع تهویه های موجود در اتاق تمیز آشنایی کامل داشته باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌کنیم از کارشناسان حاذق در اکیاس گروپ کمک بگیرید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا