دیوار اتاق تمیز باید چگونه باشد؟

دیوار اتاق تمیز باید چگونه باشد؟

اگر به فکر ایجاد یک طرح برای اتاق تمیز خود کار می‌کنید، احتمالا متوجه این شده اید که اطلاعات مفید از این موضوع در بین افراد وجود ندارد. به این دلیل، اکثر افراد معمولا پیمانکارانی را انتخاب می‌کنند و نیاز های خود را نمی‌دانند، در نتیجه به عملکرد مطلوبی که فکر می‌کنند، نمی‌رسند. اما کسانی که از اطلاعات کافی از این موضوع برخوردار می‌شوند، می‌توانند به راحتی نیاز مورد نظر خود را شناسایی کرده و سپس به متخصصان بازگو کنند. اینکار نه تنها در وقت افراد، بلکه در هزینه آنها نیز صرفه جویی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید | هواساز هایژنیک در اتاق تمیز

در این مقاله قصد داریم به گزینه هایی که در انتخاب دیوار اتاق تمیز باید به آن دقت کنید بپردازیم.

زمانی که از دیوارهای اتاق تمیز صحبت می‌شود، معمولا افراد به دنبال دو چیز هستند: سطوح صاف و بدون گرد و غبار. در هر حال، یافتن نوع سطحی که مناسب ما است تا حدودی ساده تر از انجام آن است.

دیوار اتاق تمیز

معیار های انتخاب دیوار اتاق تمیز

دیوار های اتاق تمیز از بخش های اصلی این اتاق به شمار می‌رود. از این رو، در انتخاب دیوارها باید معیار هایی را در نظر بگیرید تا عملکرد شما در نهایت عالی باشد.

انعطاف پذیری

یکی از بزرگترین نگرانی ها برای هر اتاق تمیز جدید، تصمیم گیری برای اینکه “اتاق به چه اندازه انعطاف پذیر باشد” است. اگر قصد دارید اتاق تمیز را برای یک دهه یا بیشتر در ساختمان نگه دارید، احتمالا با گزینه های دیوار های ارزان قیمت مواجه خواهی شد.

برای خرید و بررسی تجهیزات اتاق تمیز کلیک کنید

دیوارهای خشک پوشیده شده با رنگ اپوکسی، در نگاه اول، ساده ترین راه برای استفاده از دیوارهای اتاق تمیز است. به عبارتی شما همان دیوارهای ساختمان را با یک پوشش اپوکسی رنگ می‌کنید که برای هر اتاق تمیز رتبه بندی خاصی از این رنگ وجود دارد. تنها مشکل دیوارهای خشک شده با پوشش اپوکسی این است، که برای اکنون و همیشه به همین شکل خواهند ماند.

اگر فکر می‌کنید که اتاق تمیز شما پس از مدتی گسترش می‌یابد، یک اتاق تمیز مدولار با پنل های دیواری متحرک انتخاب مناسب تری می‌تواند باشد. این روش در حالت عادی هزینه بیشتری نسبت به روش دیوار خشک دارد و با مواد اولیه گران تری ساخته می‌شود،

با این حال در قبال هزینه خرج شده، امکانات بهتری دریافت می‌کنید. پنل های دیواری اتاق تمیز مدولار معمولا از موادی ساخته می‌شوند که در برابر خش و آسیب مقاوم هستند.

همچنین اگر یکی از پنل های دیواری مدولار دچار مشکل شود، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید به کار خود ادامه دهید. اما در برخی از حالت ها که آسیب به صورت جدی باشد نیز، به راحتی می‌توانید پنل جدید را جایگزین کنید.

در اینجا بخوانید: کف سازی اتاق تمیز چگونه است؟

عوامل تمیز کننده

زمانی تصمیم در استفاده از دیوارهای مدولار گرفته‌اید، وقت آن رسیده است که مواد تمیز کننده ای برای این دیوار درنظر بگیرید. معمولا اتاق های تمیز دارای رتبه بندی متفاوتی از لحاظ استریل شدن هستند. به عنوان مثال، اتاق های تمیز دارویی، باید روزی چندبار با مواد شیمیایی بسیار قوی استریل شوند.

از این رو، این اتاق ها به یک ماده بیرونی احتیاج دارند تا مواد تمیز کننده را بدون هیچ تاب خوردگی، ضربه و یا ذوب شدن نگه دارد. به همین جهت، کسانی از تمیز کننده های فوق سخت و قوی استفاده میکنند باید از دیوار هایی از جنس فولاد ضد زنگ بهره گیری کنند. البته این دیوار ها به وسیله رنگ یا پوشش مخصوص اتاق تمیز پوشانده خواهند شد.

از روی دیگر، اگر قصد دارید به طور منظم اتاق تمیز خود را پاک نگه دارید، اما نیازی به استفاده از تمیز کننده های قوی ندارید، گزینه هایی مثل پنل های وینیل یا فایبرگلاس میتوانند به شما کمک کنند. همچنین وقتی از تمیز کننده های غیر قوی استفاده می‌کنید، حتما به پنل های دیواری نیاز دارید تا از چسبیدن باکتری ها و قارچ ها جلوگیری کند.

برای ثبت سفارش طراحی اتاق تمیز کلیک کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید…!

دوام

دوام نقش مهمی در انتخاب متریال دیوار اتاق تمیز دارد. اینکه چه دیواری برای شما مناسب بسته به کاربرد شما متفاوت است.

از این رو، برخی از مواد مثل پنل های دیواری مدولار وینیل سبک یا دیوار های خشک ساختمانی با پوشش اپوکسی، میتوانند به راحتی خراشیده شوند. در هنگامی که دیوارها خراشیده شوند، مواد در معرض دید قرار می‌گیرند و همچنین ذرات معلق خطرناکی را پخش می‌کنند و در نهایت باعث ایجاد دردسر خواهند شد.

از جهت دیگر برخی دیوارها مثل دیوارهای چوبی با گذر زمان شروع به انتشار ذرات می‌کنند.

اکثر افرادی که برای یک اتاق تمیز بدون نقص تلاش می‌کنند، معمولا از آلومنیوم سبک بهره می‌برند. آلومینوم سبک با دوام است و همچنین با گذر زمان هیچگونه تغییر شکل نخواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که این گزینه گران تر از سایر گزینه ها است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا