سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

اتاق تمیز برای ایجاد یک محیط پاک و عاری از هرگونه آلایندگی راه‌اندازی می‌شود، برای ایجاد این محیط پاک تجهیزات و سیستم‌های مختلفی باهم همکاری می‌کنند که سیستم هوارسانی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. سیستم هوارسانی اتاق تمیز شامل قطعات و تجهیزات مختلفی می‌شود که هرکدام از آن‌ها وظایف خاصی را بر عهده دارند. برای اینکه بتوانید سیستم موردنظر را در بالاترین کیفیت خریداری کنید، باید ابتدا اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا سیستم هوارسانی در اتاق تمیز را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگوییم که در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنید.

سیستم هوارسانی در اتاق تمیز چیست؟

سیستم هوارسانی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های اتاق تمیز است که از تجهیزات و فناوری‌های مختلفی تشکیل می‌شود. تمام این تجهیزات و فناوری‌ها به کمک قابلیت‌های خود تمیز کردن و کنترل شرایط محیطی اتاق را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. در واقع این تجهیزات می‌توانند با کنترل دمای اتاق کیفیت هوا را به بالاترین حد ممکن برسانند و یک شرایط بهداشتی عالی را در تمام قسمت‌ها حکم‌فرما کنند.

بیشتر بخوانید | هواساز هایژنیک

مهم‌ترین اجرای سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

اجزای سیستم هوارسانی شامل تجهیزات مختلفی می‌شود که توسط نرم‌افزارهای مخصوصی کنترل می‌شوند. در واقع تمام تجهیزاتی که در این سیستم فعالیت دارند، با استفاده از نرم‌افزارهای کنترل و نظارت، شرایط ایده‌آل و عاری از هرگونه آلاینده را فراهم می‌کنند. موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای سیستم هوارسانی در اتاق تمیز به شمار می‌آیند:

  • هواساز
  • فیلتر باکس
  • سنسورهای فشار بین اتاقی
  • سنسورهای دما و رطوبت
  • ابزارهای کنترل مانند سیستم مدیریت ساختمان (Building Management System) و EMS (Energy Management System)
  • کویل‌ها (کنترل سیستم‌های زیست‌محیطی)

علاوه بر این تجهیزات، یک‌سری تجهیزات دیگر هم در دسته سیستم هوارسانی قرار می‌گیرند، اما انتخاب این تجهیزات و خرید آن‌ها بستگی به نیاز شما و استانداردهای محیط کار دارد. معمولاً متخصصان این حوزه می‌توانند بر اساس نیاز شما بهترین سیستم را انتخاب کنند.

 

مهم‌ترین اجرای سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

 

مزایای سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

مزایای سیستم هوارسانی یکی از اصلی‌ترین دلایل افراد برای راه‌اندازی اتاق تمیز و استفاده از قابلیت‌های آن است. سیستم هوارسانی در اتاق تمیز مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که موارد زیر از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

  • سیستم هوارسانی می‌تواند دما، رطوبت و کیفیت هوا را به بهترین شکل ممکن کنترل کند و یک شرایط ایده‌آل برای فعالیت کارمندان به وجود بیاورد. بدون شک کنترل این عوامل و آسایش کارمندان، افزایش بهره‌وری را به همراه دارد.
  • با کنترل دمای محیط توسط تجهیزات سیستم هوارسانی، سایر تجهیزات اتاق تمیز دیرتر خراب می‌شوند. به‌طورکلی این سیستم هزینه‌های تعمیر و نگهداری تمام تجهیزات را کاهش می‌دهد.
  • سیستم هوارسانی با حذف آلاینده‌های موجود در هوا و جلوگیری از ورود آن‌ها به محیط، کیفیت و ایمنی محصول را بالا می‌برد.
  • تجهیزات سیستم با کنترل دقیق دما و فشار باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

نکات مهم در هنگام خرید سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

خرید سیستم هوارسانی به دلیل تعداد بالای تجهیزات سخت است، بنابراین باید قبل از هرگونه اقدامی برای خرید آن، یک‌سری نکات مهم و اساسی را مد نظر داشته باشید.

  • اندازه اتاق رابطه مستقیمی با اندازه سیستم هوارسانی دارد، هرچه اندازه اتاق بزرگ‌تر باشد، باید سیستم بزرگ‌تری را خریداری کنید.
  • بار گرمایی اتاق تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مانند ماشین‌آلات، روشنایی و… قرار می‌گیرد. میزان بار گرمایی تاثیر زیادی در انتخاب تجهیزات سیستم هوارسانی در اتاق تمیز دارد.
  • در اتاق تمیز باید نرخ دقیق تبادل هوا و فیلتراسیون مشخص شود. معمولاً مشخص کردن این عوامل بر اساس محیط کار شما تعیین می‌شود.
  • کیفیت هوا و کنترل ذرات باید در بالاترین سطح ممکن باشد تا بتوان در محیط موردنظر به‌خوبی کار کرد. بدون شک انتخاب فیلترهای مناسب در این مرحله می‌تواند تا حد زیادی مشکل را برطرف کند.
  • اندازه فشار اتاق تمیز باید با اندازه سیستم هماهنگ باشد تا فشار مثبت یا منفی در داخل اتاق حفظ شود.
  • طراحی کانال‌ها یا دریچه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هوا را با سرعت مطلوبی هدایت کنند.
  • سیستم هوارسانی باید تحت نظر متخصصان این حوزه ارزیابی شود.

 

خرید سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

بیشتر بخوانید | مصرف برق هواساز خانگی

قیمت سیستم هوارسانی در اتاق تمیز

معمولا تمام خریداران سیستم هوارسانی قبل از هر کاری با این سوال مواجه می‌شوند که قیمت سیستم هوارسانی در اتاق تمیز چقدر است؟ همان‌طور که گفتیم این سیستم از تجهیزات و فناوری‌های مختلفی تشکیل شده است و اندازه آن بستگی به اتاق شما دارد. در قدم اول باید اندازه اتاق خود و سایر نیازمندی‌ها را مشخص کنید تا متخصصان این حوزه بتوانند قیمت تجهیزات را برایتان برآورد کنند.

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت سیستم هوارسانی، خرید تجهیزات از برندهای معتبر است. طبیعتا اگر تمامی تجهیزات را نزد برندهای معتبر خریداری کنید، هزینه سیستم بالاتر می‌رود. البته ازآنجایی‌که کیفیت برندهای معتبر بالاتر است، پرداخت هزینه بیشتر ارزش خود را در طولانی‌مدت نشان خواهد داد.

خرید سیستم هوارسانی در اتاق تمیز را از کجا انجام دهیم؟

برای خرید سیستم هوارسانی باید بهترین و معتبرترین برندها را انتخاب کنید تا علاوه بر ارائه تجهیزات باکیفیت، مشاوره تخصصی را به شما ارائه کنند. مجموعه صنعتی اکیاس گروپ یکی از حرفه‌ای‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های حوزه اتاق تمیز است که انواع خدمات آن را به شما ارائه خواهد کرد. اگر می‌خواهید بهترین سیستم هوارسانی را بر اساس نیاز خود خریداری کنید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

سیستم هوارسانی در اتاق تمیز چیست؟

سیستم هوارسانی در اتاق تمیز به مجموعه‌ای از تجهیزات و فناوری‌ها گفته می‌شود که کنترل شرایط محیطی و بهداشتی اتاق تمیز را بر عهده دارند.

مهم‌ترین مزایای سیستم هوارسانی کدام‌ها هستند؟

افزایش بهره‌وری، جلوگیری از خرابی تجهیزات، افزایش کیفیت و ایمنی محصول از جمله مهم‌ترین مزایایی سیستم هوارسانی به شمار می‌آیند.

هنگام خرید سیستم هوارسانی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اندازه اتاق، کیفیت هوا و کنترل ذرات، اعتبار شرکت تولیدکننده، فشار اتاق، مشورت با افراد متخصص این حوزه و… مهم‌ترین نکات قبل از خرید هستند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا