درب اتاق تمیز

درب اتاق تمیز

آنچه که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند این است که یک درب مناسب و باکیفیت در هر محیطی، می‌تواند به بهبود تمیزی اتاق کمک بسیار زیادی کند. به این ترتیب درب اتاق تمیز نیز به طور کلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این محیط استریل است. از این رو در این مطلب با اهمیت، مراحل ساخت، ویژگی‌ها و مزایای نصب و استفاده از درب اتاق تمیز به طور کلی برای بهبود کیفیت استاندارد استریل بودن و تمیزی این محیط آشنا می‌شویم.

اهمیت نیاز به ساخت و نصب درب اتاق تمیز

اتاق تمیز یک محیط استریل و حیاتی برای انجام فعالیت‌های بهداشتی و ضدعفونی است. این اتاق‌ها در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، صنایع غذایی و مکان‌های دیگری که نیاز به حفظ سطح بالایی از بهداشت دارند، استفاده می‌شوند.

درب اتاق تمیز، یک درب ویژه است که به منظور حفظ شرایط بهداشتی داخل اتاق و جلوگیری از ورود ذرات آلوده و میکروب‌ها به اتاق استفاده می‌شود. از این رو ساخت و نصب درب‌ های اتاق تمیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به این دلیل که این درب‌ها می‌توانند بهره‌برداری بهتر از این محیط‌های استریل را تضمین کنند.

درب اتاق تمیز و دلایل اهمیت نیاز به ساخت و نصب آن چیست؟

یکی از دلایل اصلی نیاز به ساخت و نصب درب‌ های اتاق تمیز، جلوگیری از ورود ذرات آلوده به داخل اتاق است. این درب‌ها از طریق سیستم‌های خاصی مانند فیلتراسیون هوا و فشار مثبت هوا، تضمین می‌کنند که هوای داخل کلین روم، همواره تمیز و خالی از آلودگی باشد.

همچنین، توانایی جلوگیری از ورود میکروب‌ها و باکتری‌ها به داخل اتاق را نیز دارند. این موضوع بسیار مهم است، زیرا ورود ذرات آلوده به این اتاق‌‌ها ممکن است بر کیفیت فعالیت‌های انجام شده در آن تاثیر منفی بگذارد.

برای مشاهده طراحی اتاق تمیز کلیک کنید.

مراحل ساخت درب‌ های اتاق تمیز

در مرحله ساخت درب اتاق تمیز، انتخاب مواد و ابزار مناسب بسیار مهم هستند. به این دلیل که مواد باکیفیت و مطابق با استانداردهای مورد نیاز، ساخت یک درب قوی، مقاوم و عایق را تضمین می‌کنند. اولین گام در انتخاب مواد مناسب، پیدا کردن یک متریال باکیفیت مانند استیل ضد زنگ است که بتواند در برابر رطوبت و تغییرات دما مقاوم باشد.

به طور کلی برای این منظور، معمولا از گریدهای بالاتر و مقاوم‌تر استیل استفاده می‌شود. بعضی از درب‌ها متناسب با نیاز محیطی، باید به فناوری دو واشر و یک واشر سینک یکپارچه مجهز  شوند که باعث افزایش سفت شدن بیشتر هوا می‌شود.

در طراحی درب اتاق تمیز، باید به فاکتورهایی مانند سادگی، دوام و مقاومت بالا در برابر آلودگی توجه کرد. انتخاب رنگ و طرحی که آلودگی و لکه را به خود نگیرد و قابلیت تمیز شدن آسان این درب‌ها، می‌تواند در بهبود استفاده از کلین روم تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید| اتاق توزین چیست؟

نصب درب‌ های اتاق تمیز همچنین باید با دقت بالا و همراه با رعایت اصول صحیح انجام شود. مطمئن شوید که درب به درستی نصب شده و همه قطعات آن به درستی متصل شده است. توجه داشته باشید که استفاده از اتصالات و لوازم جانبی با کیفیت بالا برای تضمین استحکام و دوام درب‌ های اتاق تمیز بسیار مهم است.

مراحل ساخت درب‌ های اتاق تمیز

درب‌ های اتاق تمیز چه ویژگی‌های دارند؟

درب‌ های اتاق تمیز دارای فریم آلومینیومی و سخت آنودایز شده هستند. قسمت اصلی درب با متریال ضد خش گلاسه ABS براق یا ساندویچ پانل به ضخامت ۵۰ میلی‌متر پوشیده شده است، روکش داخلی از پلی اورتان B2 با سطوح رویی ورق گالوانیزه با پوشش پودری الکترواستاتیک می‌باشد.

دستگیره‌های درب‌ها از فولاد ضد زنگ مانند استیل SS304 ساخته می‌شوند و دارای سطحی صاف و براق و بدون بیرون‌‎زدگی هستند. درب‌ های اتاق تمیز در دو نوع ۱ و ۲ بال (لنگه) و در سایزهای سفارشی تولید می‌شوند. در صورت نیاز مشتری ساخت شیشه‌های بازدید و پنجره‌های دوجداره هم‌سطح با طرفین درب، امکان‌پذیر است.

درب‌ های اتاق تمیز به‌صورت هم باد ساخته می‌شود که ضخامت چهارچوب و درب با دیواره یکسان می‌باشد درب اتاق تمیز یا به‌صورت استاندارد و یا بنا به درخواست مشتری تولید می‌شود. این درب همچنین در بسیاری از موارد از پروفیل آلومینیوم آنودایز شده برش خورده و مونتاژ می‌شود. از ویژگی‌های مهم پروفیل درب‌ های اتاق تمیز، همباد بودن سطح پروفیل با سطح ساندویچ پانل است.

دیگر ویژگی‌ های مهم درب اتاق تمیز عبارت‌اند از:

  • چهارچوب و فریم دور درب کلین روم از جنس آلومینیوم
  • لولاها و دستگیره‌ها از جنس تمام استیل و درزهای آن با لایه‌های پلاستیکی پوشانده می‌شوند
  • در وسط این درب یک شیشه بازدید سکوریت استفاده می‌شود
  • رنگ این درب به طور معمول سفید است

مزایای استفاده از درب اتاق تمیز

شایان ذکر است که درب اتاق تمیز به‌صورت کلی دارای مزایای بسیار زیادی برای این محیط‌های تماما استریل می‌باشد که باید در نظر گرفته شود. از این رو برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از درب‌ های اتاق تمیز عبارت‌اند از:

  • حفظ بهداشت و پاکیزگی اتاق تمیز: استفاده از درب‌ های اتاق تمیز می‌تواند به حفظ بهداشت و پاکیزگی این اتاق استریل کمک کند. با استفاده از یک درب استاندارد، از ورود ذرات آلاینده و آلودگی به اتاق جلوگیری می‌شود و از فضای داخلی محافظت می‌کند
  • کاهش صدای خارجی: درب اتاق تمیز به‌عنوان یک عایق صوتی عمل می‌کند و می‌تواند صدای خارجی را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند به افزایش آرامش و آسایش در داخل اتاق کمک کند
  • افزایش امنیت: درب اتاق تمیز می‌تواند از ورود افراد غیرمجاز به اتاق جلوگیری کند. این ویژگی در مواقعی که نیاز به حفظ امنیت در داخل اتاق وجود دارد، بسیار مفید است

مزایای استفاده از درب اتاق تمیز

ساخت و نصب باکیفیت‌ترین درب اتاق تمیز با خدمات شرکت اکیاس گروپ

ساخت و نصب درب اتاق تمیز تاثیر قابل توجهی بر بهبود کیفیت پاکیزگی و جلوگیری از ورود آلاینده و غبار به این محیط تماما استریل دارد. با ساخت و نصب درب‌های اتاق تمیز، قادر خواهید بود تا این محیط استریل را از دیگر محیط‌ها جدا کنید. گروه مهندسی اکیاس گروپ به کمک جمعی از متخصصان باتجربه و ماهر در تمامی مراحل طراحی، تولید و نصب درب‌های اتاق تمیز و دیگر تجهیزات، آماده ارائه خدمات مهندسی مفید و ارزشمند به شما است. پس همین حالا با ما تماس بگیرید تا از این خدمات گسترده بهره‌مند شوید.

چهارچوب و فریم دور درب کلین روم از جنس آلومینیوم، لولاها و دستگیره‌ها از جنس تمام استیل و درزهای آن با، لایه‌های پلاستیکی پوشانده می‌شوند، در وسط این درب یک شیشه بازدید سکوریت استفاده می‌شود، رنگ این درب به طور معمول سفید است

حفظ بهداشت و پاکیزگی اتاق تمیز، کاهش صدای خارجی، افزایش امنیت

تجهیزات اکیاس گروپ

اتاق تمیز شامل تجهیزات مختلفی است و برای اینکه یک کلین روم مطابق با استانداردها باشد باید از تجهیزاتی که مناسب استفاده کند. در ادامه به چند مورد از تجهیزات اتاق تمیز اشاره می کنیم: 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا