پس ترو اتاق تمیز

پس ترو اتاق تمیز

یکی از چالش‌های کار در اتاق تمیز، انتقال مواد و کالا به داخل و خارج از این فضای استریل، بدون به خطر انداختن تمیزی آن است. در همین راستا پس ترو طراحی و تولید شده است. این محفظه تخصصی اجازه می‌دهد تا مواد بین مناطق بدون به خطر انداختن یکپارچگی کلین روم منتقل شوند. در این مطلب با مزایای استفاده از پس ترو و روش عملکرد آن آشنا می‌شویم.

پس ترو چیست؟

پس ترو (Pass-Through)  یا همان پس باکس انتقال مواد، نقش بسیار مهمی در حفظ یکپارچگی و تمیزی این محیط کنترل‌شده و استریل ایفا می‌کند. این سیستم‌های تخصصی راهی مطمئن و کارآمد برای انتقال مواد، کالا تجهیزات و لوازم بین مناطق مختلف اتاق تمیز را بدون به خطر انداختن شرایط استریل آن ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید | پس باکس 

پس ترو اتاق تمیز چیست؟

کاربردها و روش عملکرد پس ترو انتقال مواد اتاق تمیز

دو دلیل و هدف اصلی برای استفاده از پس ترو یا همان پس باکس انتقال مواد کلین روم وجود دارد. اول اینکه این محفظه‌های هواگیری‌شده به‌عنوان یک مانع فیزیکی عمل کرده و از ورود آلاینده‌ها از محیط بیرون به کلین روم جلوگیری می‌کنند.

این ویژگی از طریق استفاده از درزگیرها و هواگیری، درهای به هم پیوسته و سیستم‌های هوای فیلتر شده به دست می‌آید. با ایجاد یک محفظه انتقال کنترل‌شده، این جعبه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که فقط موارد ضروری وارد این اتاق می‌شود و خطر آلودگی را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید | پیش فیلتر چیست

باید اشاره کرد که این جعبه‌های هواگیری‌شده در اتاق تمیز، فرآیند انتقال یکپارچه و کارآمد را امکان‌پذیر می‌کنند. آن‌ها با ویژگی‌هایی طراحی شده‌اند که دسترسی و انتقال آسان مواد مانند قفسه‌ها، چرخ دستی‌ها و پورت‌های دستکش را تسهیل می‌کند. این جعبه‌ها در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف، از اقلام کوچک گرفته تا تجهیزات بزرگ‌تر، موجود هستند.

مزایای استفاده از پس ترو 

پس ترو  طیف گسترده‌ای از مزایا را برای افزایش کنترل آلودگی در محیط‌های بحرانی ارائه می‌کنند. این دستگاه‌های نوآورانه مانند یک مانع عمل می‌کنند و امکان انتقال مواد را بین کلین روم ها یا محیط‌های کنترل‌شده بدون به خطر انداختن یکپارچگی فضای استریل را فراهم می‌کنند. مزایای استفاده از پس ترو اتاق تمیز

پیشگیری از آلودگی

مزیت اصلی پس ترو انتقال مواد یا Pass-Through، توانایی آن در جلوگیری از آلودگی متقابل است. این جعبه‌ها با درزگیرهای هوابند و درهای به هم پیوسته طراحی شده‌اند که از عدم ورود آلاینده‌های یک ناحیه به قسمت دیگر را تضمین می‌کنند. این مزیت به‌ویژه در هنگام انتقال مواد حساس، نمونه‌ها یا تجهیزاتی اهمیت دارد که ممکن است توسط کوچک‌ترین ذرات در معرض خطر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید | تجهیزات تمیزسازی اتاق تمیز

رعایت مقررات و استانداردهای پاکیزگی

پس ترو  نقش حیاتی در رعایت الزامات و انطباق با استانداردها و دستورالعمل‌های نظارتی دقیق در صنایعی مانند داروسازی، بیوتکنولوژی، مراقبت‌های بهداشتی و تولید الکترونیک را دارد. با حذف نیاز به ورود مستقیم به اتاق‌های تمیز، این جعبه‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا الزامات دقیق تمیزی را برآورده کرده و کیفیت و ایمنی محصول را تضمین کنند.

تطبیق‌پذیری بالا و امکان سفارشی‌سازی

انواع پس ترو Pass-Through  در اندازه‌ها، پیکربندی‌ها و یا متریال مختلفی برای مطابقت با نیازهای کاربردی مختلف موجود هستند. آن‌ها می‌توانند روی دیوار، روی زمین یا در ساختارهای اتاق تمیز موجود نصب شوند. علاوه بر این، گزینه‌های سفارشی‌سازی امکان قرار دادن ویژگی‌های اضافی مانند فیلترهای HEPA، مکانیسم‌های به هم پیوسته و سیستم‌های ضدعفونی یکپارچه را نیز فراهم و کنترل آلودگی را بیشتر می‌کنند.

سهولت در نظافت و نگهداری

پس ترواتاق تمیز برای تمیز کردن و نگهداری آسان، با سطوح صاف و حداقل درز به منظور جلوگیری از تجمع ذرات طراحی شده‌اند. بسیاری از مدل‌ها دارای قفسه‌ها یا سینی‌های قابل جابجایی هستند که امکان تمیز کردن و ضدعفونی کامل را فراهم می‌کنند. تعمیر و نگهداری منظم از این پس باکس‌های انتقال مواد، عملکرد مطلوب آن‌ها را تضمین می‌کند و طول عمر تجهیزات را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید | طراحی اتاق تمیز

چه مواردی را باید هنگام انتخاب پس ترو در نظر بگیریم؟

وقتی نوبت به انتخاب پس ترو می‌رسد، باید چندین فاکتور مهم وجود دارند که باید در نظر بگیرید. این عوامل نه تنها کنترل موثر آلودگی را تضمین می‌کنند، بلکه کارایی گردش کار را در محیط کلین روم بهینه کرده و تضمینی بر روان‌تر شدن فرایندها هستند.

چه مواردی را باید هنگام انتخاب پس ترو اتاق تمیز در نظر بگیریم؟

از موارد مهمی که در هنگام خرید پس ترو انتقال مواد در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • اندازه و ابعاد پس ترو انتقال مواد
  • متریال مورد استفاده در طراحی و تولید این جعبه‌ها
  • مکانیسم قفل‌کردن درب
  • جریان هوا و فیلتراسیون
  • سهولت در تمیز کردن و نگهداری

اکیاس؛ مرجع برتر ارائه خدمات طراحی، تولید و نصب پس ترو 

پس ترو نقش مهمی را در افزایش کنترل آلودگی این محیط‌های کنترل‌شده و استریل بر عهده دارد. این محفظه‌های انتقال تخصصی، راه مناسب و کارآمدی را برای انتقال کالا، مواد اولیه، مواد بسته‌بندی، محصولات نهایی، ضایعات و تجهیزات میان فضاهای با درجه تمیزی یکسان یا متفاوت با حفظ یکپارچگی اتاق تمیز ارائه می‌دهند. در همین زمینه اکیاس گروپ به‌عنوان مرجع معتبر طراحی و تولید باکس انتقال مواد کلین روم و دیگر تجهیزات مورد نیاز این محیط استریل، آماده ارائه خدمات متنوع و درجه یک به مشتریان است. پس همین حالا با ما تماس بگیرید تا از خدمات ما استفاده کنید.

پس ترو یک دستگاه تخصصی است که بدون به خطر انداختن معیار و استاندارد تمیزی در این محیط‌های کنترل‌شده و استریل برای انتقال ایمن مواد، وسایل و کالا استفاده می‌شود

پس ترو معمولا دارای واشرهای هواگیری، درزگیرها و مکانیسم‌های به هم پیوسته و یکپارچه برای جلوگیری از آلودگی در حین انتقال مواد هستند

صنایعی مانند داروسازی، بیوتکنولوژی، الکترونیک و مراقبت‌های بهداشتی برای رعایت دقیق استانداردهای پاکیزگی در حین انتقال مواد، به پس ترو اتاق تمیز متکی هستند

تجهیزات اکیاس گروپ

اتاق تمیز شامل تجهیزات مختلفی است و برای اینکه یک کلین روم مطابق با استانداردها باشد باید از تجهیزاتی که مناسب استفاده کند. در ادامه به چند مورد از تجهیزات اتاق تمیز اشاره می کنیم: 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا